Ledenvergadering

Beeld: Rechtenvrij

De ledenvergaderingen van D66 zijn openbaar. Het kan zijn dat een onderdeel besloten wordt besproken. Alleen leden kunnen stemmen.

Agenda

1. Notulen vorige vergadering.
De notulen worden uiterlijk 1 week voor aanvang van de vergadering gestuurd.

2. Verkiezingen nieuwe bestuursleden.
De bestuursperiode van Mike loopt 12-03-2023 af. Een keuze die wij respecteren, maar ons wel zwaar valt. Het bestuur bestaat dan uit Arthur Meeuwse (penningmeester) en Milou Kroesen (secretaris) en Jan de Wit (politiek secretaris). Het is belangrijk dat het bestuur wat groter wordt. Ook als je niet zo heel veel tijd hebt kan je met een aantal gerichte werkzaamheden al verder helpen!

De volgende functies zijn vacant: voorzitter en 2 algemeen bestuursleden. Belangrijke focuspunten zijn ledenverbinding- en werving, talentontwikkeling en campagne. Een beschrijving van de profielen kan je hier vinden. Aanmelden kan door je kandidaat te stellen middels een mail naar [email protected].

Belangrijke data:
Zaterdag 25 februari om 23:00: openstelling kandidaatstelling
Zaterdag 25 maart om 23:00u: sluiting kandidaatstelling
Vrijdag 31 maart: het profiel van de kandidaten wordt gestuurd
Woensdag 5 april verkiezing: fysiek tijdens de ledenvergadering.

3. Jaarrekening 2022
Dit agendapunt bestaat uit de volgende onderdelen:
– Bespreking jaarrekening: de winst en verlies rekening en de balans 31 dec 2022 wordt besproken.
– Verslag van de kascommissie
– Decharge van de kascommissie
De stukken worden uiterlijk 1 week voor aanvang van de vergadering gestuurd.

4. Begroting 2023 – 2026
Besluit om de begroting 2023-2026 vast te stellen. Vaak een saai onderwerp maar dit keer wel erg belangrijk. Als we namelijk zo doorgaan is er over een paar jaar geen geld meer in de kas. We moeten nog slimmer met ons geld omgaan en zien extra inkomsten te verwerven.
De stukken worden uiterlijk 1 week voor aanvang van de vergadering gestuurd.

5. Campagnecommissie
Tijdens dit agendapunt besteden we kort aandacht aan de permanente campagne. Wie wil er mee helpen?
En lijkt het je leuk om voor een periode van 3 jaar de functie als voorzitter van de campagnecommissie te bekleden? Meld je dan aan bij [email protected].

Als voorzitter ben je verantwoordelijk voor het goed functioneren van de commissie. De voorzitter is verantwoordelijk voor het opstellen van doelen voor (permanente) campagne en houdt nauw contact met alle commissieleden om te zorgen dat deze doelen gehaald worden. Belangrijke capaciteiten zijn: organisatorisch vermogen en sterke communicatieve vaardigheden.

5. Gesprek met de fractie
Moment voor de leden om in gesprek te gaan met de fracties. De fracties hebben de gelegenheid om de leden te informeren over ontwikkelingen.

6. Van het bestuur
Mededelingen van het bestuur.

7. Rondvraag