Japhet Stone

Japhet Stone - Beeld: Jonathan Vos Photography

Japhet Stone is burgercommissielid. Kijk voor de onderwerpen waarop hij woordvoerder is in het overzicht met de portefeuilleverdeling.

• 24 jaar
  • Maastricht

Japhet besloot na zijn opleiding tot werktuigbouwkundige op het MBO en HBO verder te studeren aan de Rechtenfaculteit van de Universiteit Maastricht, hij was een jaar lang vrijwillig juridisch begeleider bij Vluchtelingenwerk en is tot op heden burgercommissielid binnen de huidige Provinciale Staten fractie.

Hij vindt het belangrijk dat we echt sámen werken aan de toekomst, dat betekent meedoen.

Zijn politieke vuur werd aangewakkerd tijdens zijn deelname aan de Limburgse Lichting, een speciaal ontwikkeltraject voor jonge Limburgse D66’ers. Bij het werk in de technische sector heeft hij geleerd hoe het is om de mouwen op te stropen en aan te pakken; hij is er nu klaar voor om met die instelling te werken aan onze mooie provincie.

Een provincie waar jongeren niet naar de Randstad kijken voor een toekomst, een leefbare provincie waar we trots zijn op onze cultuur en een provincie waar we oog hebben voor een duurzame toekomst zodat de komende generaties er ook van kunnen genieten.

Door op te houden met bang zijn voor verandering. Door nieuwe mogelijkheden te zoeken voor bestaande problemen en door middel van dialoog het werk gedaan krijgen.