Zorgen over verplaatsing brandweer Roggel

D66 Leudal heeft verontrustende signalen ontvangen van brandweerlieden uit Roggel over een aangekondigde verplaatsing van de kazerne naar Heythuysen. Lijsttrekker Jort Raemakers heeft een brief gestuurd naar burgemeester Schmalschläger om in de veiligheidsregio Limburg-Noord te pleiten voor het behoud van de brandweerkazerne in Roggel.

Brandweerlieden stoppen bij verplaatsing

Zo’n 20 jaar geleden werd de brandweerkazerne van Neer naar Roggel verplaatst. Een groot aantal brandweerlieden gingen toen niet mee naar Roggel. Vandaag de dag zijn er slechts twee brandweerlieden uit Neer actief bij de brandweer in Roggel. D66 maakt zich daarom ernstige zorgen bij de verplaatsing van de kazerne van Roggel naar Heythuysen. Wij krijgen signalen dat veel brandweerlieden niet mee naar Heythuysen willen.

Tankautospuit - Beeld: Rechtenvrij

Brandweerlieden uit Roggel verrichten uitstekend werk

De vele brandweerlieden van het korps uit Roggel verrichten bijzonder goed werk. D66 is trots op de vrijwilligers die dagelijks klaar staan voor andere mensen uit onze gemeente. Onlangs sloten zich nog diverse aspirant-brandweerlieden aan bij het Roggelse korps. Wij
zijn ervan overtuigd dat hiermee de toekomst van de Roggelse brandweer voor de komende jaren is gewaarborgd als de kazerne in Roggel blijft.

Aanrijtijden brandweer

De brandweer van Roggel voert werkzaamheden uit in o.a. Roggel, Neer, Nunhem, Haelen, Heibloem en ondersteunt bij vele noodsituaties in onze gemeente. Bij verplaatsing van de kazerne naar Heythuysen zullen de aanrijtijden naar deze dorpen fors toenemen. D66 Leudal vindt dit onacceptabel.