Robert Martens voorgedragen als nieuwe wethouder Horst aan de Maas

Tijdens de raadsavond op dinsdag 20 augustus draagt de fractie van D66-GroenLinks Horst aan de Maas Robert Martens voor als nieuwe wethouder van de gemeente Horst aan de Maas.

Opvolger van Thijs Kuipers

Robert Martens is sinds 2018 actief als wethouder voor D66 in de gemeente Leudal. Hij is de beoogde opvolger van Thijs Kuipers, die op 5 juli zijn functie neerlegde. Martens zal zich in Horst aan de Maas met name gaan richten op ruimtelijke ordening en duurzaamheid, terreinen waarop hij reeds ervaring heeft opgedaan in Leudal. Tussen 2019 en 2021 was hij daar al verantwoordelijk voor ruimtelijke ordening en daarnaast heeft hij in de afgelopen zes jaar een breed scala aan portefeuilles beheerd, waaronder woningbouw, onderwijs, openbare ruimte en natuur, economie, recreatie en toerisme. Indien de gemeenteraad van Horst aan de Maas Robert Martens op 20 augustus benoemt, zal hij per direct zijn taken in Leudal neerleggen.

Robert Martens is trots

Robert Martens - vertrekkend wethouder Beeld: gemeente Leudal

Martens, woonachtig in Haelen, is getrouwd en heeft twee kinderen. Over zijn voordracht zegt hij: “Ik ben er trots op dat de fractie van D66-GroenLinks mij voordraagt als nieuwe wethouder. De overstap van Leudal naar Horst aan de Maas komt op het juiste moment, door persoonlijke overwegingen. Horst ligt immers dicht bij mijn geboorteplaats Venray, wat deze nieuwe uitdaging extra bijzonder maakt. Het biedt me de mogelijkheid om eerder terug te keren naar de regio waar mijn roots liggen. De afgelopen jaren heb ik met veel plezier en passie gewerkt voor de gemeente Leudal. Ik ben trots op wat we hebben bereikt, vooral op het gebied van woningbouw, onderwijs en kunst en cultuur. Nu zie ik ernaar uit om met dezelfde inzet en toewijding aan de slag te gaan voor en met de inwoners van Horst aan de Maas.”

We gaan hem missen

Jort Raemakers - Fractievoorzitter D66-Leudal Beeld: Gemeente Leudal

Jort Raemakers, fractievoorzitter D66 Leudal, spreekt zijn grote waardering uit voor Martens: “Robert gaan we hier in Leudal écht missen. Als onze eerste D66-wethouder heeft hij niet alleen zijn functie met toewijding vervuld, maar ook een enorme bijdrage geleverd aan zowel onze partij als de gemeente. Zijn passie en leiderschap hebben een blijvende impact en dat zullen we nog lang merken. We gunnen hem deze mooie nieuwe uitdaging én de stap terug richting zijn roots van harte, want we zijn ervan overtuigd dat hij ook in Horst aan de Maas zijn stempel zal drukken. We wensen hem alle succes en plezier in zijn nieuwe rol en gaan ons uiterste best doen om snel een goede opvolger te vinden.”

Reactie Horst aan de Maas

Ook Maarten Voesten, fractievoorzitter D66-GroenLinks Horst aan de Maas, is enthousiast over de voordracht van Martens: “Met Robert hebben we een uitstekende opvolger gevonden voor Thijs Kuipers. Tijdens onze gesprekken met hem werd al snel duidelijk dat hij niet alleen een schat aan ervaring meebrengt, maar ook naadloos aansluit bij de waarden en visie van onze partij. We zijn ervan overtuigd dat hij deze visie met kracht zal uitdragen binnen het college en dat hij een waardevolle bijdrage zal leveren aan de ontwikkeling van Horst aan de Maas.”