Miljaar, wat een project!

Theater de Oranjerie in Roermond gaat totaal op de schop. Maar dan ook echt totaal. Samen met mensen van D66 Roermond en D66 Maasgouw brachten enkele van onze raads- en commissieleden zaterdag 4 maart een werkbezoek aan de Oranjerie. Het theater heeft tenslotte nadrukkelijk een regiofunctie. Het hele theater wordt van binnen opnieuw opgebouwd van nieuwe vloeren tot nieuwe daken en alles wat er tussen zit. Het was indrukwekkend om te zien. Oranjerie-directeur Rob Polman vertelde met veel enthousiasme over deze gigantische klus. Gelijk met het theater krijgt ook het aangrenzende hotel een make-over en wordt zelfs uitgebreid met veertig kamers en een zwembad. “Miljaar, wat een project”, was een veel gebezigde zin tijdens dit bezoek. Eind juli moet het theater klaar zijn en in september moet het programma weer van start gaan. Dat was moeilijk om voor te stellen voor de D66’ers.

Financiering

Commissielid Roy Bastian - kijkt naar het nieuwe podium van de Oranjerie in Roermond Beeld: D66 Leudal

Tijdens de lunch was het interessant om van de Roermondse oud-wethouder Ferdinand Pleyte (ook D66) te horen hoe de verbouwing van het theater met subsidie van de gemeente Roermond en de provincie van de grond is gekomen. Dat had heel wat voeten in aarde. En natuurlijk kwam de campagne voor de provinciale verkiezingen ook voorbij.