Interessant werkbezoek aan de Leistert

Hoe bestier je een recreatiepark? Hoe zet je een vakantiepark in de markt? Hoe bepaal je je doelgroep? Hoe innoveer je, zodat je park aantrekkelijk blijft? Maar ook; hoe is de relatie en communicatie met de gemeente?
Het antwoord op deze vragen kreeg D66 Leudal in een uitgebreide presentatie van directeur/bestuurder Angelique Joosten van recreatiepark de Leistert in Roggel. D66 Leudal bezocht de onderneming in vakantiesferen zaterdag 11 maart.

17e dorp van Leudal

Angelique Joosten - vertelt over de plannen van recreatiepark de Leistert Beeld: D66 Leudal

De Leistert noemt men in Leudal ook wel het zeventiende dorp. In het hoogseizoen, en dat is met de vele schoolvakanties en feestdagen vaak, heeft het park 6500 gasten. Dat is meer dan het aantal inwoners van Heythuysen. Na de presentatie wandelde het gezelschap over het grote park om de verschillende accommodaties te bekijken. En dat gaat van kampeerplekken voor tent of caravan tot grote luxe vakantievilla’s. De afgelopen jaren is duidelijk geïnvesteerd in een luxer en sfeervoller aanbod. Dit alles onder de noemer ‘beleving’. En die innovaties gaan door de komende jaren. Angelique Joosten heeft nog plannen zat.

de Leistert - leden van de fractie van D66 Leudal brengen een werkbezoek aan het recreatiepark Beeld: D66 Leudal

Bijzonder vonden de D66’ers het om te horen dat de Leistert een stichting is met een oorsprong bij de gemeente Roggel en Neer. In het begin was het een gemeentecamping gerunt door gemeenteambtenaren. Omdat de Leistert nog steeds een stichting is, zijn er geen eigenaren en aandeelhouders en gaat alle winst terug het park in.
De aanwezige leden van D66 Leudal vonden het leuk kennis te maken met de Leistert en staken veel op over de leisure en hospitality branche, zoals dat heet.