Bouwproces school Ittervoort mag niet stoppen

Door Ronduit Open wordt aan de gemeenteraad van Leudal gevraagd om direct te stoppen met het bouwproces van de nieuwe school in Ittervoort, voor de dorpen Hunsel, Neeritter en Ittervoort. Dit is voor D66 Leudal volstrekt onacceptabel.

Begrip voor emoties

D66 Leudal heeft begrip voor de emoties die leven in de drie dorpen waar SPOLT heeft aangekondigd dat de scholen gesloten worden. D66 Leudal is er ook voorstander dat als de inwoners zich daarvoor in willen zetten dat er voor die drie scholen een nieuw schoolbestuur komt. De gemeente moet inwoners hierbij ook ondersteunen.

D66 Leudal heeft de politiek in Leudal al vaker opgeroepen om meer op te komen voor het algemeen belang en niet het belang van een partij of raadslid zoals in dit geval uit Kelpen-Oler voorop te stellen.

Huidige school te Ittervoort - Beeld: Leo Schouten

Verdere vertraging onacceptabel

Het kan niet zo zijn dat de bouw van de nieuwe school voor Hunsel, Ittervoort en Neeritter die al een jaar vertraagd is door gedoe in de gemeenteraad nu opnieuw vertraging zou oplopen. De kinderen, ouders en leerkrachten van de nieuwe school in Ittervoort mogen niet worden gestraft voor de aangekondigde sluiting van drie basisscholen door SPOLT. Ze hebben recht op een voortvarende bouw van een nieuwe school in Ittervoort.