Weer lopend of op de fiets naar school in Buggenum

In Buggenum is het nieuwe schooljaar feestelijk begonnen. De kinderen daar kunnen weer op de fiets of te voet naar de basisschool. Het is een nieuwe school: Openbare Basisschool Buggenum, onderdeel van onderwijsstichting Akkoord!PO. Maandag 19 augustus was de officiële opening met een springkussen, liedjes en spelletjes voor de kinderen, die ook lang stil moesten zitten tijdens de toespraken van de verschillende bestuurders. Een belangrijke gebeurtenis. Zelfs het Jeugdjournaal deed verslag.

Vasthoudende ouders

Vasthoudende ouders kregen de dorpsschool voor hun kinderen weer terug in Buggenum, nadat scholenkoepel SPOLT de vorige anderhalf jaar geleden sloot.
De Leudalse D66-wethouder van onderwijs Robert Martens speelde een belangrijke rol bij de totstandkoming van de nieuwe Buggenumse school. Eerder wist hij de basisscholen in Heibloem en Kelpen-Oler te behouden voor de kinderen aldaar. Ook in Buggenum lukte dat, zij het met bloed, zweet en tranen en een flinke zak geld van de gemeente. Een achtbaan noemden verschillende mensen het hele proces.
Onderwijspartij D66 houdt waar mogelijk kleine scholen in de dorpen van Leudal open! D66 is groot voorstander van openbaar onderwijs. We we zijn dan ook heel blij met de opening van deze tweede, na Kelpen-Oler, openbare basisschool in Leudal!