Voor investeren in de mooiste binnenstad van Nederland

D66 stemt vol trots in met nieuwe investeringen in de Leidse binnenstad. Een pakket aan maatregelen moet de stad levendig houden voor haar inwoners en lokale ondernemers. Raadslid IJsbrand Olthof doet bovendien een poging om de stad nog mooier te maken. Samen met Partij voor de Dieren pleit D66 voor een duurzame kerstboom in de binnenstad.

‘De binnenstad van Leiden is de mooiste binnenstad van Nederland. En zeker 124.000 andere Leidenaars zullen dat met me eens zijn,’ zegt Olthof in de Gemeenteraad.

Duurzame kerstboom

Bij die mooiste binnenstad van Nederland past volgens D66 een kerstboom met kluit, die permanent op een geschikte locatie staat. D66 en PvdD roepen op tot een onderzoek waarbij de gemeente met haar partners op zoek gaat naar een haalbare locatie. Een duurzame kerstboom is goed voor het klimaat, goed voor de mens, goed voor de sfeer en dus ook goed voor de Leidse economie.

Geen tussenjaar

Het succes van de Leidse binnenstad is een combinatie van vele investeringen die in nauwe samenhang staan met elkaar. Haal je er hier zomaar wat uit, zijn de gevolgen groot: de economie kent geen tussenjaar. Lokale ondernemers mogen niet de dupe worden van ondoordachte bezuinigingen, zoals tijdens de Gemeenteraad door partijen werd voorgesteld.
Daarom is D66 blij dat dit college investeert in de Leidse binnenstad en daarmee in de Leidse toekomst.