Fractievoorzitter Vahit over de Leidse begroting

“We bouwen voor starters, studenten, ouderen. We bouwen voor de stad!”. Afgelopen week stond in het teken van de Leidse begroting. Ik was duidelijk over de belangrijkste opgave voor Leiden komende jaren: doorgaan met bouwen voor iedereen. De gemeentebegroting is het document waarin de voorgenomen gemeentelijke uitgaven en inkomsten bij elkaar worden gebracht. Ook de plannen voor het komende jaar worden gepresenteerd.

Onze fractie deed verschillende voorstellen tijdens de begrotingsbehandeling. Zo gaat Leiden op initiatief van D66 in gesprek met de netbeheerder ,zodat we kunnen monitoren hoeveel huizen er per jaar van het gas afgaan. De gemeente komt na ons voorstel met een campagne om mensen bewust te maken dat de cv-ketel een flink aantal graden omlaag kan, zonder dat het gebruikersgemak er onder lijdt én stelde ons raadslid Amela Halilovic voor om scholen in Leiden te faciliteren met extra parkeervergunningen voor docenten om het lerarentekort aan te pakken.

Benieuwd naar de hele visie van D66? Klik hier voor mijn gehele inbreng.