Extra verenigingsmaatregelen in verband met het coronavirus

De ontwikkelingen rondom het coronavirus vragen om aandacht en extra maatregelen. Ook vanuit de Leidse D66 afdeling.

De gezondheid van ons allemaal staat voorop. Als afdeling met veel leden moeten we daarom alert zijn op de verdere verspreiding van het coronavirus. We nemen de adviezen van het RIVM heel serieus en hoewel er nu alleen adviezen zijn om evenementen te annuleren met meer dan 100 aanwezigen, willen we geen onnodige risico’s nemen. Daarom volgen we het advies, wat ook vanuit de landelijke D66 vereniging is verspreid. D66 Leiden organiseert geen bijeenkomsten meer, die niet strikt noodzakelijk zijn. Reeds geplande evenementen en bijeenkomsten worden verplaatst naar de toekomst of er wordt een alternatief gezocht.

De adviezen van het RIVM zullen de komende tijd mogelijk verder worden aangescherpt. We houden deze updates in de gaten. Zo kunnen we er samen hopelijk voor zorgen dat het coronavirus zich laat indammen.

Heel praktisch betekent dit dat we het stadscongres van 21 maart hebben geannuleerd. En dat we goed gaan kijken naar de evenementen en bijeenkomsten die de komende periode zijn gepland. We zullen dit dan ook tijdig, onder andere via de website bekend maken.