Partijdige kieswijzer: D66 en Volt

D66 is een sociaal-liberale partij. Wij zetten ons in voor een land waar we iedereen vrij laten, maar niemand laten vallen. Voor gelijke kansen door het beste onderwijs. Voor een groene economie. Voor een betaalbare woning voor iedereen. D66 is ambitieus en soms radicaal, denk maar aan onze voorstellen als Voltooid Leven, de openstelling van het huwelijk of het reguleren van de wietteelt en andere drugs.

Om onze ambitieuze agenda nu ook echt waar te maken is nieuw leiderschap nodig. Na 10 jaar niet langer doormodderen, maar Sigrid Kaag aan het roer. Een grote partij heeft meer invloed. Daarom is het belangrijk dat D66 zo groot mogelijk wordt in de Tweede Kamer. Met een versnipperd pro-Europees geluid, zijn VVD en CDA de lachende derde.

De afgelopen jaren kreeg D66 veel voor elkaar: een Pensioenakkoord voor jong én oud, een Klimaatakkoord, een Klimaatwet en we investeerden veel geld in het onderwijs. Onze progressieve agenda zetten we graag voort in een nieuw kabinet. Volt is een nieuwe partij met een net zo pro-Europees geluid als D66. We zijn er beide van overtuigd dat voor alle grote uitdagingen van deze tijd – van klimaat tot veiligheidsbeleid, van digitaal tot migratie – Europa cruciaal is. Toch zijn er ook verschillen.

De verschillen tussen D66 en Volt

Of start een nieuwe vergelijking

Selecteer de thema’s die jij belangrijk vindt