Marc van Opstal herverkozen als lijsttrekker Gemeenteraadsverkiezingen 2022

In de afgelopen weken konden de leden van D66 in Kapelle hun stem uitbrengen op een van de beschikbare kandidaten. Twee kandidaten hadden zich gemeld: Philip de Vroe en Marc van Opstal, de huidige fractievoorzitter. De laatste is door de leden opnieuw verkozen tot lijsttrekker in de komende Gemeenteraadsverkiezingen.

“4 jaar geleden kwamen we voor het eerst in de raad en in de afgelopen periode hebben we goed van ons laten horen.” aldus Marc van Opstal. “Met allerlei progressieve, liberale en duurzame actiepunten. Zoals de zondagsopenstelling, afschaffen van het ambtsgebed in de raadsvergadering en extra menskracht en focus op duurzaamheid met voorstellen voor een extra duurzaam sportcentrum en standaard nee-ja stickers”. Marc van Opstal wil hiermee verder en gaat voor een mooi resultaat in maart 2022.

Belangrijke thema’s

Belangrijke thema’s voor Marc van Opstal zijn en blijven Duurzaamheid en Natuur, het verbeteren van Lokaal en Regionaal Bestuur met meer invloed voor inwoners, en natuurlijk onze jeugd in de gemeente. “We moeten zorgen dat Kapelle een gemeente is waar jongeren terecht kunnen voor hun eerste woning, in groene leefstraten en nieuwe vervoer- en werkmogelijkheden.”

Andere kandidaten op de lijst

Nu D66 Kapelle een lijsttrekker heeft gaat het schrijven van het verkiezingsprogramma van start en kunnen de leden van D66 in de gemeente zich kandideren voor de overige posities op de lijst. Na de stemmingen voor de volgorde op de lijst is de kieslijst eind oktober gereed en is duidelijk wie de campagne in gaan om het beste resultaat voor D66 in de Gemeenteraadsverkiezingen in Kapelle neer te zetten.