Project 735

D66 Hilversum heeft in oktober het startschot gegeven van het Project 735, de Permanente Campagne voor de komende tijd. Daarmee zorgen we dat we de komende jaren continu contact hebben met Hilversummers en Hilversumse wijken. Zodat wij weten wat er leeft en speelt in onze gemeente.
We nodigen al onze leden uit om mee te doen. Informatief, gezellig en goed voor onze gemeente!

In gesprek met de inwoners van Hilversum

Wat doen we? Hilversum heeft 735 straten en tot aan de Gemeenteraadsverkiezingen van 2026 gaan we ze allemaal bezoeken! Iedere maand kiezen we een wijk. In een paar weken tijd bezorgen we in die wijk een persoonlijke brief aan de bewoners en nodigen ze uit om aan het einde van die maand met de fractie in gesprek te gaan in een buurthuis of een kroeg. En we bellen in iedere straat bij een paar huizen aan voor een kort gesprek met de bewoners. Wat vinden zij van Hilversum? Lopen ze ergens tegenaan? Hebben ze ideeën voor de stad? Wij willen het weten!

We gaan 735 straten af!

We hebben uitgerekend dat wanneer ieder gemeenteraadslid plus nog een paar vrijwilligers 1 uur per maand op pad gaan we alle 735 straten van Hilversum in 2026 bezocht hebben. Het is de beste manier om te laten zien dat wij echt geïnteresseerd zijn in wat er leeft in Hilversum en het levert een schat aan relevante informatie op die wij kunnen gebruiken tijdens het voorbereiden van vergaderingen.

Doe jij mee?

Wil jij een keer mee op pad? Het maakt niet uit of je de Hilversumse politiek goed volgt. Je loopt samen met een D66-raadslid of bestuurslid die je onderweg wat meer kan vertellen over waar we als partij in Hilversum mee bezig zijn. We horen van jou wat jij belangrijk vindt. Een leuke manier dus om de partij, onze mensen en de Hilversumse wijken en vraagstukken beter te leren kennen!

Waar zijn we geweest

Oktober 2022 – Van Riebeekkwartier
De hele maand oktober waren wij in gesprek met de bewoners van het Van Riebeeckkwartier. Rond de 1.500 huishoudens ontvingen een uitnodiging om met ons in kennis te maken en te vertellen over hoe tevreden zij zijn over hun wijk. We voerden vele gesprekken op straat en aan de voordeur. En op 5 november  afgelopen weekend konden buurtbewoners met ons een kop koffie drinken in buurtkamer ‘Ons Huis’ in de Riebeeck Galerij. We waren daar de hele middag zichtbaar aanwezig en voerden gesprekken met heel veel voorbijgangers.

Fractievoorzitter Jarno Deen in gesprek met een buurtbewoner

Jarno Deen - Fractievoorzitter Jarno Deen in gesprek met een buurtbewoner - Beeld: Liliane Bouma

Veel gaat goed, op een aantal punten ontevreden

Over het algemeen zijn de mensen tevreden. De meeste kritische noten hadden te maken met verkeersveiligheid, gevaarlijke oversteekplekken en fout geparkeerde auto’s. Ook heeft de wijk overlast gehad van de bouw van de Amaliatunnel. Toch was daar begrip voor en zijn de meeste bewoners die wij spraken tevreden met het resultaat.
We spraken ook meerdere mensen die betrokken waren geweest bij het opknappen van de Van Riebeeckvijver de afgelopen jaren. Zij gaven aan dat er toezeggingen waren gedaan voor verdere vergroening maar dat de gemeente die niet helemaal is nagekomen. Dit gaan we uitzoeken en zo nodig actie op ondernemen.

Waar gaan we binnenkort naar toe

November en december – Kerkelanden
De komende weken gaan we straten langs in een deel van Kerkelanden. We spreken mensen aan de deur en nodigen ze uit voor een buurtbijeenkomst op zaterdagmiddag 17 december 15:00 – 17:00 bij het buurthuis naast het winkelcentrum. Woon jij in deze wijk? Graag horen we graag van jou wat deze wijk nodig heeft!

Help mee om alle wijken te bezoeken!

Vind je het leuk om een keer mee te gaan met één van onze raadsleden met voorafgaand of aansluitend een kop koffie om verder kennis te maken en meer te horen over wat de belangrijkste onderwerpen zijn waar wij ons op dit moment voor inzetten in de gemeenteraad?
Stuur dan een mail naar [email protected] of neem contact op met Roderik van Grieken 06-15097773