‘t Huijs aan de Niers

Een biologisch melkvee bedrijf, Zorgboerderij ‘t Riezenbroek en kinderdagverblijf De Bonte Koe op één plek! Een inspirerende onderneming en een goede reden voor Laurens Hoetink en Anke Sonnemans om op bezoek te gaan bij bij Giel en Anke Reintjes van ‘tHuijs aan de Niers.

De Bonte Koe

Ze werden welkom geheten door de hond en kakelende haan en al snel vertelde Anke Reintjes over de 17 jaren dat kinderdagverblijf De Bonte Koe op het erf geopend is. Er worden kinderen van 0 tot 4 opgevangen die midden in de natuur leren over de boerderij en de dieren.

’t Riezenbroek

Sinds een paar jaar is ’t Riezenbroek daarbij gekomen. Hier worden ouderen opgevangen om gezamenlijk activiteiten te ondernemen en om hun mantelzorgende partners te ontlasten.

Toekomstplannen

In de stal bij de koeien ging het al snel over de toekomstplannen en de toekomstige uitdagingen zoals het stimuleren van biologische boerderijen en het opkopen van boerenbedrijven. Giel was er relaxed onder: “we zien wel wat er op ons af komt. Met onze 200 koeien kunnen we het prima redden. Aan de consument die eist dat alles zo biologisch mogelijk geproduceerd wordt is het om uiteindelijk meer te willen betalen voor goede producten en dieren die zo vriendelijk mogelijk gehouden worden.”

Ondanks de kou was de warmte van Giel en Anke te voelen in hun enthousiasme en liefde voor hun bedrijf en dieren.

En om toch nog even reclame te maken: de melk van de familie Reintjes gaat naar Aurora Kaas in Kranenburg (voorheen De Dageraad in Ven-Zelderheide). En laat dat nou net het bedrijf zijn waar onze fractievoorzitter met veel plezier in de winkel heerlijke kaas staat te verkopen!

Anke en Laurens op bezoek bij 't Huis aan de Niers

Anke, Laurens, Giel en Anke - Anke en Laurens op bezoek bij ’t Huis aan de Niers Beeld: D66 Gennep