Nol van Est overleden

Met diepe droefheid delen wij het trieste bericht mede dat ons burgerraadslid, Nol van Est, op woensdag 3 april is heengegaan. Hoewel wij wisten dat Nol ziek was en het einde onvermijdelijk naderde, komt het bericht van zijn overlijden toch als een schok.

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Met hart en ziel

Nol was een buitengewoon betrokken en gedreven politicus. Hij stortte zich met hart en ziel op dossiers waarvan hij geloofde dat ze rechtgezet moesten worden. D66 doet in Gennep sinds 1970 mee aan de gemeenteraadsverkiezingen en Nol was destijds op 25-jarige leeftijd de allereerste lijsttrekker en het eerste raadslid van D66 in onze gemeente.

Lokale politiek

Meer dan 50 jaar heeft hij zich met hart en ziel ingezet voor de mensen in de gemeente Gennep, vooral voor hen die tussen wal en schip dreigen te raken. Nol stond midden in de samenleving en stond altijd klaar met een luisterend oor of om een praatje te maken. Hij vervulde met toewijding verschillende functies, waaronder die van wethouder in de periode 1982-1988. Bij zijn afscheid als raadslid in 2010 ontving hij van de toenmalige burgemeester, als erkenning voor zijn jarenlange toewijding aan de Gennepse samenleving, een lintje. Totdat zijn gezondheid het echt niet meer toeliet, was hij ook een steun en toeverlaat voor de huidige fractie van D66.

Volg je hart,
want dat klopt

Voor degenen die twijfelden over hun keuzes, had Nol altijd een duidelijke boodschap: “Volg je hart, want dat klopt.” Zo leefde Nol zelf ook altijd, met oprechtheid en passie.

Wij wensen zijn familie, vrienden en allen die Nol hebben gekend veel kracht toe in deze moeilijke tijd. Zijn verlies laat een diepe leegte achter, maar zijn herinnering leeft voort in ons hart en ons werk.