Partijdige kieswijzer: D66 en GL-PvdA

D66 en GL-PvdA delen veel Europese ambities. We willen veilig, vrij en een groen Europa. We verschillen wel in onze aanpak. D66 hoort bij de club van doeners in Europa. Waar de Groenen kritiek leveren vanaf de zijlijn zet D66 de ambitie om in daden. Voor betere klimaatwetgeving, een sterke interne markt en de veiligheid van Europa. D66 gelooft dat we onze economie moeten versterken door de creatieve kracht van ondernemers te gebruiken en niet door nieuwe oplossingen af te remmen. Op die manier bouwen we aan een sterk Europa voor Nederland. Wat daarbij niet helpt is dat GL en PvdA één dag na de Europese verkiezingen alweer uit elkaar gaan en als opgesplitse partijen doorgaan. Voor D66 is het belangrijk dat we in Europa juist een sterke vuist maken. Voor onze veiligheid, het klimaat en voor betaalbare boodschappen.

D66 – GroenLinks-PvdA - Hieronder lees je alle verschillen tussen de partijen. Beeld: D66

Nederland verdient beter. Er is een alternatief. Zet nu de volgende stap. Doe met ons en Rob Jetten mee.