Pascal Defferding

Beeld: d66 Eemnes

Een duurzame samenleving is cruciaal voor ons voortbestaan.

• 45 jaar
  • Verenigde Staten
  • Eemnes
  • Hij/hem

Nederland is een van de meest welvarende landen van de wereld en we behoren tot de top van meest gelukkige mensen. Toch betekent dat niet dat we achterover kunnen leunen. We zullen vooruit moeten blijven kijken om voorbereid te zijn op alle uitdagingen die op ons afkomen. Dat zijn belangrijke thema’s. Ik ben ervan overtuigd dat de kernwaarden van D66 de juiste zijn om in sterke mate bij te dragen in de aanpak van deze thema’s. Een duurzame samenleving is cruciaal voor ons voortbestaan. We moeten nu de oplossingen vinden, zodat we daar allemaal van kunnen profiteren.

Nadat ik langere tijd op de achtergrond mijn bijdrage heb geleverd aan de fractie en de vereniging, is nu het moment op een stapje naar voren te doen. De leden hebben mij het vertrouwen gegeven om onze partij te vertegenwoordigen in de gemeenteraad en de verkiezingen daarvoor.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

De polder is een prachtige plek om uit te waaien en de gemeente van een afstand te bekijken. Dat werkt bijzonder rustgevend. Vervolgens een kopje koffie in het Huis van Eemnes!

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Eemnes heeft een uitermate centrale ligging in Nederland en dan ook nog op het kruispunt van Noord-Holland en Utrecht. Dat maakt Eemnes een zeer gewilde plek om te wonen en verblijven. De kans zit hem erin om een duurzame toekomst in te gaan waar alle inwoners zich prettig blijven voelen.

Wat zijn drie zaken die jij als raadslid wil veranderen?

• Sneller verduurzamen
  • Meer passende woningen bouwen