Ondernemer eindelijk verlost van afvalcontainers op zijn terras

Het zou een restaurant met een mooi terras op het Anna Paulownaplein worden. Maar nadat de ondernemer alle vergunningen binnen had en aan zijn terras kon beginnen, werden er twee afvalcontainers voor de deur geplaatst. Deze week is er eindelijk een einde gekomen aan deze bestuurlijke dwaling en kan de ondernemer eindelijk aan de slag.

Hoewel de containers per ongeluk werden neergezet en dat ook werd toegegeven door het college, bleven de containers maar staan. “Iedereen maakt weleens een fout, maar die corrigeer je dan”, zegt raadslid Andrew van Esch. “Hier werd niets gecorrigeerd en belandden de dromen van de ondernemer letterlijk in het afval.”

“Het belangrijkste is dat de gemeente hiervan leert dat ondernemers de ruimte moeten hebben om te ondernemen”

Andrew van Esch

Van Esch heeft zich meermaals ingezet om de bestuurlijke dwaling van het stadhuis recht te zetten. Zijn motie “herstel van behoorlijk bestuur” werd unaniem gesteund door de raad en leidde uiteindelijk inderdaad tot de verplaatsing van de containers. “Het is droevig dat het zo lang heeft moeten duren. Maar beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen”, stelt Van Esch. Maar er waren ook zorgen in de buurt over de overlast van nog meer fietsen door de komst van nog meer horecabezoekers. Dit is door Van Esch en op suggestie van de ondernemer opgelost: er komt nu een Biessieklette net om de hoek van het plein. “Het belangrijkste is dat de gemeente hiervan leert dat ondernemers de ruimte moeten hebben om te ondernemen. Dit specifieke probleem heeft jaren geduurd en dat is onaanvaardbaar lang. Ik hoop dat de gemeente hiervan leert”.