D66 stelt namens bewoners De Zuid vragen over verbeteren wijk

Dennis Groenewold - Beeld: Martijn Beekman

D66 is tijdens het zomerreces bij bewoners lang geweest in de nieuwe wijk De Zuid in Scheveningen. Alle bewoners gaven aan met veel plezier in de wijk te wonen. Toch waren er een aantal problemen in de wijk die aangepakt moeten worden, van verkeersveiligheid tot meer speelplekken. Namens de bewoners stelt D66 daarom vragen aan het college.

De Zuid is een relatief nieuwe buurt die is gebouwd op het oude Norfolk-terrein, tussen de Scheveningse Haven en Duindorp. Nu iedereen van zijn huis een thuis heeft gemaakt was het tijd voor D66-raadsleden om de wijk in te trekken om te kijken hoe het de bewoners bevalt en waar ze tegenaan lopen. Alle bewoners die de D66’ers spraken vertelde met veel plezier in De Zuid te wonen, maar er wel punten waren waar de gemeente echt meer aandacht aan moest besteden.

Veilige straat, meer speelplekken

Veel bewoners noemde dat het verkeer soms te snel door de wijk rijdt. Zeker op de Kranenburgweg, waar de gemeente geen drempels heeft neergelegd omdat er elders in de wijk nog te veel werkzaamheden zijn. D66 heeft namens de bewoners gevraagd of de drempels er wel kunnen komen als de bouwprojecten klaar zijn, of er nu andere maatregelen genomen kunnen worden en of er bijvoorbeeld met de HTM kan worden gesproken om de bussen rustiger te laten rijden. Andere bewoners gaven aan dat er maar één speelplekje in de wijk is. Het openen van de voetbalkooi helpt, maar is niet voldoende. Namens de bewoners, en vooral namens de kinderen in de wijk, vraagt D66 daarom om meer speelplekken.

Scheveninger en raadslid Dennis Groenewold stelt namens de bewoners de vragen aan het college. “Het is goed om van bewoners te horen dat ze met plezier in deze nieuwe wijk wonen. Ik hoop dat we -dankzij de waardevolle input die de bewoners ons hebben gegeven- we de buurt nog fijner kunnen maken”.