Een betere leerplek voor leerlingen KWC

Op 27 juni nam de gemeenteraad een haalbaarheidsonderzoek aan voor vernieuwing en verduurzaming van het KWC. Dit is de eerste stap richting bouwen. Als echte onderwijspartij is D66 hier heel blij mee! Wethouder Daphne Bijvoet: “De leerlingen van hét KWC leren in een oud gebouw met een slecht binnenklimaat.

Het is een top prioriteit hen een betere plek te geven. Want in een lokaal dat past bij het vak, met een groen schoolplein en gezonde lucht haal je betere resultaten.”

In het verkiezingsprogramma schreef D66 al over gelijke kansen voor alle Culemborgse kinderen
door een zo breed mogelijk onderwijsaanbod en door betere samenwerking tussen scholen, wijkteams en bedrijfsleven.

D66 Culemborg gaat ook nu voor vertrouwen, en voor de toekomst van onze kinderen. Gelijke kansen krijgen vorm in duurzame scholen met een goede luchtkwaliteit en groene schoolpleinen.
Fractievoorzitter Dagmar Kusters: “Al deze waarden zien we terug in het haalbaarheidsonderzoek voor een nieuw KWC. Er is plek voor circulariteit, groene schoolpleinen, een gezonde luchtkwaliteit, het onderwijsconcept van hét KWC, en voor inbreng van verenigingen.
We zien een proces waar dit college laat zien echt te willen doen; snel te realiseren voor onze kinderen”.

De vervolgstap in het realiseren van een nieuw gebouw is dat de gemeente samen met hét KWC en andere gebruikers een plan van eisen opstelt.

Wat is het goed dat de leerlingen en docenten van hét KWC een betere plek krijgen, dat is nodig en dat verdienen ze!