Mix van nieuwkomers en bekende gezichten.

De GR2022-kieslijst van D66 Borsele is een mooie mix van nieuwkomers en bekende gezichten. De nieuwkomers vertegenwoordigen een nieuwe lichting inwoners van Borsele. ‘Nieuw’ betekent overigens niet ‘onervaren’.

Goede mix

Vertrouwde gezichten zijn, naast lijsttrekker Annet van de Ree, Hans de Jonge en Ronald van de Swaluw. Zij stonden ook in 2018 op de kieslijst.

Nieuwkomers zijn Patrick van Heijningen, Kees de Visser en Chido Houbraken. Patrick van Heijningen komt uit Schiedam, waar hij actief was voor de Schiedamse D66 fractie. Kees de Visser is een oude bekende in Borsele. Hij zat eerder in de raad voor de PvdA, maar is al lange tijd lid van D66. Chido Houbraken woonde eerder in Middelburg en nu op een fraaie oude boerderij in Oudelande. Hij is actief voor de Afdeling D66 Zeeland. Nicolle Boonman is de tweede vrouw op de lijst en ruim een jaar actief in de D66-steunfractie.

Beeld: Marina Smits

• Annet van de Ree (Heinkenszand)
  • Hans de Jonge (Heinkenszand)
  • Patrick van Heijningen (Lewedorp)
  • Kees de Visser (Heinkenszand)
  • Chido Houbraken (Oudelande)
  • Ronald van de Swaluw (Heinkenszand)
  • Nicolle Boonman (Heinkenszand)

“Met dit team is D66 Borsele klaar voor de komende vier jaar.”

Annet van de Ree, lijsttrekker D66 Borsele

Krachtige regie

Ook over het effect van de energietransitie binnen de gemeentegrenzen is D66 Borsele helder: “Borsele moet krachtiger de regie pakken op de grote effecten hiervan op het landschap. En het nieuwe gemeentebestuur moet de komende jaren inzetten op compensatie voor de HELE gemeente Borsele.

Dat geldt ook voor de ontwikkelingen bij North Sea Ports met een directe invloed op de aanliggende dorpen en in tweede lijn op de hele gemeente Borsele.

Nu bekend is geworden dat het nieuwe kabinet de kerncentrale Borssele langer wil openhouden en er gepraat wordt over nieuwe kerncentrales, wordt die krachtige regie nog urgenter! D66 Borsele gaat voor een duurzame toekomst met meer momenten voor openbare discussie in de raad en met de inwoners.”