Geen actieve herinnering?

Lijsttrekker van het CDA, Marga van de Plasse, reageerde als door een wesp gestoken, toen Annet van de Ree voorgaande CDA & SGP/CU colleges verweet, niks gedaan te hebben om de grote wintrackmasten van Tennet, tegen te houden.

Minachting

In dit artikel van de PZC van 13 maart wordt gesproken over ‘minachting’ door de CDA lijsttrekker.

,,In mijn optiek hebben ze nooit serieus geprobeerd de boel tegen te houden”, zegt Kees Goense. ,,De gemeente heeft er al leges voor gekregen vóórdat het plan definitief werd, die hebben ze in hun zak gestopt, en daarmee was het klaar.”

Welke invloed?

Naar aanleiding van de eerdere uitspraak van de CDA lijsttrekker, heeft de familie Goense een open brief aan de gemeenteraad gestuurd.

Waaruit blijkt dat er écht is geprobeerd om invloed uit te oefenen, verschillende keren? In welke documenten kan ik dat vinden? In de stukken die wij hebben ontvangen naar aanleiding van een WOB verzoek is dat niet terug te vinden.

Zodra, in een vroeg stadium, de leges en vergoeding van TenneT waren ontvangen, vonden we de gemeente steeds tegenover ons. In de rechtbank was de gemeente de tegenpartij van hun inwoners, of dat op gemeentelijke niveau was of bij de Raad van State.

Kees en Corrie Goense

De gemeente geeft niet thuis

Niet alleen Kees en Corrie doen hun verhaal. In dit artikel van de PZC van 12 februari komt de familie van der Does aan het woord.

Eigenlijk was de houding van de gemeente Borsele vervelender, vonden ze. ,,Toen dit allemaal begon te spelen, hebben we nooit iets gehoord vanuit het gemeentehuis. Maar toen we ze nodig hadden voor de vergunningen voor het nieuwe huis, toen hadden ze wél allemaal eisen. Over de kleur, over de vorm… Ik heb me daar meer aan geërgerd dan aan TenneT hoor.”

Voor ons is het goed zo!

Duiken we nog verder de archieven in, zien we in dit artikel van de PZC van 22 april 2016, dat de gemeente Borsele niet eens meedeed met het protest van de provincie, Kapelle en Reimerswaal. “Voor ons is het goed zo” Ook toen vormde het CDA samen met SGP/CU het college.

Conclusie

Volgens D66 is het tijd voor een frisse wind in de raadsboerderij. Borsele verdient meer D66!