Politiek Café: ‘Vrede en Veiligheid in Europa’

In juni zijn de verkiezingen voor het Europees Parlement. Belangrijke verkiezingen omdat het gaat om de toekomst van Europa en de positie van Europa in een steeds veranderende wereld. Op donderdag 23 mei organiseert D66 Baarn een Politiek Café met het thema ‘Vrede en Veiligheid in Europa’. D66-kandidaat voor het Europees Parlement Anita Pannebakker verzorgt de inleiding. Met de oorlog in Oekraïne en in andere delen van de wereld is deze avond actueler dan ooit.

Vrede en veiligheid onder druk

Sinds februari 2022 staan de tanks van Poetin op nog geen 2000 kilometer van de Europese grens. De Russische inval in Oekraïne vormde een kantelpunt in het Europese denken over vrede en veiligheid. De oorlog in Oekraïne legde ook onze relatieve kwetsbaarheid en afhankelijkheid van de Verenigde Staten bloot. Vergaande Europese samenwerking op defensie is noodzakelijk om de komende decennia ons grondgebied en onze waarden te beschermen. D66 is dan ook voorstander van één Europees leger. Deze samenwerking zorgt voor een effectieve en krachtige gezamenlijke defensie.

Over Anita Pannebakker

Te gast tijdens het Politiek Café is Anita Pannebakker (nummer 9 op de lijst van D66 kandidaten voor de Europees Parlementsverkiezing). Zij zet zich al jaren in voor Europa en weet als geen ander welke waarde Europa heeft voor Nederland. Samen gaan we in gesprek over vrede en veiligheid. Zijn er zorgen, wat zijn mogelijke oplossingen en hoe realiseren we die dan?

Anita Pannebakker: “In een tijd waarin onze democratie en waarden zwaar onder druk staan, en er oorlog is op ons continent, is niets belangrijker dan het verdedigen van onze vrede en onze vrijheid. Dát is het fundament waarop het Europese project gebouwd is.”

Anita Pannebakker, D66 kandidaat voor de Europees Parlementsverkiezing

Beeld: D66

Praat mee op 23 mei

Praat mee op donderdag 23 mei! Iedereen is welkom en de toegang is gratis. Meer informatie over Anita Pannebakker staat op d66.nl/europa. Graag aanmelden via [email protected].

Datum | donderdag 23 mei
Locatie | Lokaal-O, Kerkstraat 28 in Baarn
Aanvang | 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)
Toegang | gratis