De gemeenteraad wil Femke Halsema herbenoemen als burgemeester van Amsterdam

De gemeenteraad van Amsterdam heeft zojuist besloten om positieve aanbeveling te doen aan de commissaris van de Koning over het herbenoemen van burgemeester Halsema.

Fractievoorzitter Rob Hofland:

“Femke Halsema heeft zich de afgelopen zes jaar onvermoeibaar en met hart en ziel ingezet voor alle Amsterdammers.  Ze stond naast hen in tijden van verdriet en heeft samen met de stad hoogtepunten gevierd. Een betrokken burgemeester als stabiele factor in een wervelende stad.

Femke Halsema heeft zich bewezen met haar gepassioneerde en eloquente verdediging van de democratische rechtsstaat en haar inzet voor een overheid die door Amsterdammers kan worden vertrouwd. Haar inspirerende invulling van het burgemeesterschap heeft in Amsterdam het beeld van wat een burgemeester is, voorgoed veranderd.

Met de herbenoeming van Femke Halsema als burgemeester van Amsterdam heeft onze stad de komende jaren een burgemeester om trots op te zijn. Wij zijn blij met de herbenoeming en kijken uit naar een mooie samenwerking. Femke, gefeliciteerd!”