Evenementen

Evenementen bieden plezier en geven gelegenheid elkaar te ontmoeten. We hopen dat die straks weer leven in de brouwerij brengen. Er worden inspirerende voorstellingen georganiseerd door Buitenblik, er zijn kermissen, schuttersfeesten, carnavalsoptochten en vele andere evenementen. In Zevenaar Muziekstad werken ondernemers en vrijwilligers al jarenlang samen om met een muzikaal programma meer bezoekers naar het centrum te lokken. Daarbij aansluitend ondersteunt D66 het initiatief voor een kunstroute van het centrum van Zevenaar naar de te ontwikkelen Fashion Outlet (en omgekeerd). D66 wil een vriendelijk beleid voor evenementen en andere uitgaans-mogelijkheden.

Cultuur is ook het (inter)nationale dancefestival ‘Dreamfields’ in Rhederlaag/Lathum dat is uitgegroeid tot ruim 10.000 bezoekers in twee dagen. Uiteraard geeft dit ook overlast van verkeersdrukte en geluid (voor degenen die er niet van houden). Dit evenement voor jeugd en jongeren zet Zevenaar op de kaart en wordt erg gewaardeerd door de doelgroep. De kosten die de gemeente maakt voor bijv. verkeersregelaars en andere faciliteiten, worden doorbelast via de leges van de vergunning. D66 draagt dit evenement een warm hart toe, en is ook tegenstander van de nieuwe bepaling voor een evenementenbelasting (= vermakelijkhedenretributie). We zijn er trots op dat in 2022 dit evenement voor de 10e keer in Rhederlaag zal worden gehouden.