Miranda Muller voor meer kansengelijkheid

Miranda Muller - Beeld: D66 Wijchen

Meer vrouw op straat

D66 ziet een Wijchen voor zich waar iedereen gelijke kansen heeft en waar we ons allemaal in kunnen herkennen.
Echter zijn vrouwen nu sterk ondervertegenwoordigd in het straatbeeld. Straatnamen vormen een overzicht van wie wij willen eren. En daarom vragen wij iedereen om mee te denken over wie wij deze eer gunnen. Waar wij vooral aandacht voor willen vragen is voor de groepen in de samenleving die wij in de afgelopen jaren vergeten zijn te eren.

Bouwen bouwen bouwen
Wij gaan de komende jaren honderden huizen bouwen in Wijchen. Zo zijn er bijvoorbeeld plannen voor een nieuwe wijk in Wijchen West. Deze woningen verdienen het om inclusieve adressen te krijgen zodat iedereen zichzelf kan herkennen in de straatnamen.

Iedereen telt mee
Vrouwen leveren een belangrijke bijdrage aan Wijchen. Maar we zien voornamelijk mannelijke straatnaamborden. Wij staan voor kansengelijkheid in Wijchen. Waar we recht doen aan iedereen.

Leuke naam?
Heb jij een goed idee voor een inclusieve straatnaam? Laat het ons dan weten via het onderstaande formulier.