D66 wethouder Hans Sluiter stopt

Per 1 april 2024 heeft D66 wethouder Hans Sluiter zijn taken neergelegd. D66 Westervoort is op zoek naar een opvolger.

Vrijdag 1 maart heeft wethouder Hans Sluiter de gemeenteraad van Westervoort schriftelijk verzocht om hem per 1 april 2024 ontslag te verlenen voor zijn wethouderschap.

In zijn brief gaf hij aan dat het besluit om te stoppen als wethouder voor hem moeilijk maar wel overwogen was. Sluiter beschreef de afgelopen 10 jaar als ‘veelbewogen en arbeidsintensief’.

Hans Sluiter licht zijn besluit verder toe: “Om een portefeuille met diverse grote projecten aan te sturen tegen de achtergrond van de ambtelijke fusie, preventief toezicht, met soms fundamenteel verschil van inzicht en daaruit voortvloeiende te volgen werkwijze, in een steeds verder individualiserende samenleving, heeft veel energie gevraagd. Ik ben trots op de zaken die we hebben kunnen realiseren en dank ieder met wie ik heb samengewerkt voor het in mijn gestelde vertrouwen.”

Fractievoorzitter D66 Westervoort, Monique Abbink, over zijn vertrek: “Sluiter heeft veel betekend voor Westervoort. Hij zette zich in voor een duurzame omgeving met mooie initiatieven op het gebied van woningbouw. Denk aan Hof van Lindner, de woningen achter Rozet, De Nieuwhof en het nog te ontwikkelen Westervoort Noord. Bijzonder was de integrale aanpak voor de wijk Mosterdhof waarbij bewoners, gemeente en andere partijen samen werkten aan de uitvoering van het wijkontwikkelingsplan ‘Mooi Mosterdhof 2019-2030’. Dit plan won de landelijke ontwerpprijsvraag ‘Panorama Lokaal’. Ook Sluiters inspanningen en leidende rol bij het ontmantelen van de sociale werkvoorziening Presikhaaf verdient lof. Bij de ontmanteling was er niet alleen oog voor de financiële kant, maar ook voor de zorg voor de mensen. Namens D66 Westervoort spreken wij hierbij onze bij dank uit voor zijn toewijding die hij gedurende zijn ambtsperiode heeft getoond.”