Mensen Maken Vlissingen

Beeld: Pieter van Eck

Voorwoord Lijstrekker

Ik ben Ocker Ghering, 23 jaar, hockey bij HC Walcheren en werkzaam bij de Saman Groep. Hier help ik mensen hun huis te verduurzamen en graag wil ik dit doorzetten in de gehele gemeente Vlissingen. Vier jaar geleden ben ik naar Vlissingen gekomen zonder voorkennis. Maar ik kan nu toch wel zeggen dat ik verliefd ben geworden op deze mooie stad. De stad van natuur en cultuur, van een terrasje pakken op het Bellamypark en de hele zomer op het Nollestrand. Vlissingen heeft zoveel te bieden aan de vele toeristen maar vooral ook aan de diverse inwoners. Dat maakt Vlissingen zo bijzonder.

Maar Vlissingen staat ook voor grote uitdagingen. Nu het Scheldekwartier bijna af is, krijgt de stad een nieuw gezicht en nieuwe energie. Echter moeten we juist in deze pandemie de andere wijken niet vergeten. Ik wil me vooral gaan inzetten voor gelijke kansen voor iedereen in de gemeente en de vergroening en verduurzaming van Vlissingen, Souburg en Ritthem.

D66 wil zich inzetten voor ons mooie Vlissingen en haar prachtige inwoners. Ik kan niet wachten om me samen met onze talentvolle en enthousiaste fractieleden in te zetten voor de Vlissingse belangen. Natuurlijk baseren we ons in situaties waarin dit programma niet direct voorziet op de richtingwijzers van D66:

– Streef naar een duurzame en harmonieuze samenleving
– Vertrouw op eigen kracht van mensen.
– Denk en handel internationaal
– Beloon prestatie en deel de welvaart
– Koester de grondrechten en gedeelde waarden

In dit programma staat vooral de mens centraal: D66 laat iedereen vrij maar niemand vallen. We zoeken oplossingen voor de lange termijn boven kortetermijnwinst. We willen een toekomstbestendig Vlissingen! Dus kwaliteit boven snelheid. Dit doen we door in te zetten op verduurzaming en te zoeken naar innovatieve oplossingen. We willen investeren in mensen, zien kansen in digitalisering van de zorg, het onderwijs en alle vormen van participatie. We houden de vinger aan de pols in de digitale wereld, we beschermen de privacy van de inwoners en zijn kritisch op het inzetten van algoritmes bij het volgen van individuen.

Stem 16 maart 2022 D66; innovatief, met oog voor kwetsbaren en kansen voor iedereen!

Met vriendelijke groet,

Ocker Ghering