Uitreiking eerste D66 Student Award

De zussen Amy en Jolie Hillaert hebben de D66 Student Award 2022 in ontvangst genomen. Zij ontvingen de award van Maud Veraar-Diepeveen en Robin Palma van D66 Veenendaal, beide kandidaten voor de
gemeenteraadsverkiezingen in maart. De Student Award is een aanmoediging voor alle studenten in Veenendaal die – ondanks Corona – alles inzetten op hun studie, ambities en idealen.

Beeld: D66 Veenendaal

Echte winnaars

Amy en Jolie zijn echte winnaars omdat zij beide volop bezig zijn met hun studies en tegelijk met een positieve boodschap hun onderneming runnen. Hun kledinglijn heet P:)stel Clothes; een webshop voor hippe hoodies, ontworpen door Jolie, en de lijn wordt geproduceerd in Nederland. Ondanks de hogere productieprijzen vinden zij het belangrijk dat het lokaal geproduceerd wordt, zodat zij inzicht hebben in de keten en er bijvoorbeeld geen kinderarbeid aan te pas komt. Amy en Jolie namen de award in ‘Corona-stijl’ in ontvangst.

4500 studenten

D66 Veenendaal wil dat de gemeente meer doet om de ruim 4.500 studenten (MBO, HBO en WO) in onze stad te motiveren het beste uit zichzelf te halen. Het is een groep die niet specifiek aandacht krijgt in Veenendaal, terwijl zij juist zo belangrijk is voor creatie, innovatie en een bruisende sfeer. D66 Veenendaal maakt zich hard voor bijvoorbeeld meer studieplekken in het centrum en een Student Award, zoals ook in het verkiezingsprogramma is opgenomen.

Studenten de toekomst

Maud Veraar-Diepeveen: “Door studenten in het zonnetje te zetten met een award laten we zien dat we studenten waarderen en hun talent steunen. Natuurlijk willen wij nog veel meer doen dan een symbolische geste.”
Robin Palma vult aan: “Studenten zijn de toekomst van onze stad maar hebben het juist nu in Corona-tijd extra zwaar. D66 maakt zich hard voor een gemeente die deze groep nu, maar ook in de toekomst de ondersteuning biedt die zij nodig hebben. Een award is daarin een mooi gebaar en een mooie motivatie”. D66 zal deze Student Award dan ook jaarlijks uitreiken aan een student in Veenendaal, en zou het een mooi gebaar vinden als de gemeente dit initiatief wil overnemen. Om studenten als Amy en Jolie te motiveren het beste uit zichzelf te halen.

Anderen motiveren

Amy: “Een stuk erkenning als dit is natuurlijk geweldig. Ik hoop dat we andere studenten en scholieren met ons verhaal kunnen
motiveren om ook het beste uit zichzelf te halen!”