D66 opent Veenendaal – Studentenstad

D66 lijsttrekker Youssef Boutachekourt opende op de Dag van het Onderwijs symbolisch Veenendaal – Studentenstad. Dit deed hij door het doorknippen van een lint, samen met een aantal studenten die op de D66 kandidatenlijst staan voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart a.s.

Beeld: D66 Veenendaal

Dag van het Onderwijs

Youssef Boutachekourt: “De dag van het onderwijs is natuurlijk de dag waarin we stil staan bij het belang van goed onderwijs. Dit betekent onder andere onderwijs dat beschikbaar is voor iedereen en met aansluiting op de arbeidsmarkt.
D66 Veenendaal ziet daarin een mooie kans om het onderwijs aanbod in Veenendaal uit te breiden met een op ICT gefocuste dependance van een hogeschool of universiteit en een verbreding van het aantal MBO opleidingen op het gebied van ICT.

Met extra ICT opleidingen versterken we onze ICT industrie met de komst van Veense studenten die hier hun opleiding en stage kunnen volgen en daarna wellicht ook hier een plek op de arbeidsmarkt kunnen vinden. Dit is dus voordelig voor zowel voordelig de bedrijven als de Veense jongeren die een ICT opleiding volgen of willen gaan volgen.”

Youssef gaf met de opening de boodschap dat studenten en scholen welkom zijn in Veenendaal. Samen met studenten zal D66 dit de komende maanden nog extra onderstrepen. D66 maakt zich hard voor het beste onderwijs in onze stad, op alle niveaus en voor iedereen.

Beeld: D66 Veenendaal