Partijvisie: Democratie van Nu

D66 heeft een nieuwe partijvisie ‘Democratie van Nu‘, een resolutie van vijftien voorstellen om de Nederlandse democratie te versterken en verbreden. Onder de voorstellen een nieuw soort kieslijst voor de Tweede Kamer, openbare hoorzittingen voor benoemingen van invloedrijke posities in het openbaar bestuur en een recht voor mensen om via een burgerinitiatief in samenwerking met een gemeente hun doel te realiseren.

28.08.2018

D66 komt met de partijvisie Democratie van Nu, een resolutie van vijftien voorstellen om de Nederlandse democratie te versterken en verbreden.

18.10.2018

De leden van D66 hebben op het congres de resolutie ‘Democratie van Nu’ aangenomen.

13.12.2018

Op congres 108 is de resolutie aangenomen met daarin het voornemen te investeren in de interne democratie van D66. Hiertoe heeft het Landelijk Bestuur de Werkgroep Interne Democratie ingesteld.

09.08.2019

Van de achttien oorspronkelijke voorstellen uit ‘Democratie van Nu‘ zijn er negen geselecteerd die bij uitstek geschikt zijn voor de lokale politiek.

14.10.2019

Precies 53 jaar geleden, op 14 oktober 1966, is onze partij opgericht. Door 44 bezorgde burgers, voor democratische vernieuwing in Nederland. In de tussentijd is er ontzettend veel gebeurd.

Er is ook een samenvatting van de resolutie ‘Democratie van Nu’ in begrijpelijke taal (taalniveau B1).