De Van Mierlo Academie

Van Mierlo Academie logo (3)Mr. Hans van Mierlo Stichting organiseert de Van Mierlo Academie De eerste editie van de Van Mierlo Academie is inmiddels afgelopen. Geïnteresseerden die zich willen aanmelden voor de volgende editie kunnen mailen naar [email protected].     Opzet en doelgroep De Van Mierlo Academie is bedoeld voor geïnteresseerden – leden en niet-leden van D66 – in het sociaal-liberale gedachtegoed. In drie bijeenkomsten wordt uitgebreid stil gestaan bij drie belangrijke publicaties van de Mr. Hans van Mierlo Stichting: Ordening op Orde, Van opgelegde naar oprechte participatie en de 5 essays rondom de richtingwijzers van D66. Na afloop zullen de deelnemers niet alleen kennis hebben van deze publicaties, maar ook weten hoe deze zijn toe te passen op de politieke praktijk. De bijeenkomsten zullen plaatsvinden op drie zaterdagen tussen 11.00 en 17.00 uur op het Landelijk Bureau van D66 in Den Haag. Voorafgaand aan iedere bijeenkomst wordt er van de deelnemers verwacht de desbetreffende publicatie te hebben gelezen en eigen gemaakt, zodat hier met de andere deelnemers en met de docenten in gesprek over kan worden gegaan. Zowel theoretische verdieping als praktische casussen zullen uitgebreid besproken en onderzocht worden. De Van Mierlo Academie zal in een kleine setting plaatsvinden met een beperkt aantal deelnemers: deelname aan alle bijeenkomsten is daarom verplicht. Kosten en aanmelden De deelnemersbijdrage aan de Van Mierlo Academie is € 50,-. Hiervoor krijgt u de publicaties ‘Ordening op Orde’ en ‘Van opgelegde naar oprechte participatie’ thuisgestuurd. Om u aan te melden voor de Van Mierlo Academie kunt u een mail sturen naar [email protected]. Indien u vragen heeft over de Van Mierlo Academie kunt u ook via dit emailadres contact opnemen.