Iris Bominaar-Silkens

Iris Bominaar-Silkens - kandidaat-raadslid Beeld: D66 Valkenswaard

Graag werk ik eraan mee om Valkenswaard een aangename gemeente te houden en te maken voor onze jeugd om op te groeien en voor onszelf om oud te worden.

• 44 jaar
  • Roermond
  • Valkenswaard

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

Al wandelend met mijn jonge kinderen geniet ik van de vele mooie plekken die onze gemeente rijk is, variërend van alle speelgelegenheden en parken, tot de bibliotheek, de kerken, het theater, de omringende natuur en alle willekeurige bankjes waar we even op uit kunnen rusten.

Wat betekent D66 voor jou?

In mijn beleving is het gedachtegoed van D66 gebaseerd op vertrouwen: vertrouwen in wat mensen zelf kunnen regelen, organiseren en bereiken, en daarnaast vertrouwen dat een goede overheid een vangnet biedt in de complexere situaties waarbij het ons en onze medemensen eens niet lukt om zelf een oplossing te vinden.

Laatst bezochte culturele event? Waarom ga je graag daarheen?

Een online theatervoorstelling via Podiumkids, met onze oudste dochter bekeken vanaf de bank in onze woonkamer. Ik vind dit – zeker in tijden van coronabeperkingen – een ideale manier om met gevoelige kinderen aan cultuur te proeven, omdat het op een voor hen veilige, bekende plek kan (thuis) met de mogelijkheid om de voorstelling eenvoudig te pauzeren of af te breken – en om ‘m gemakkelijk nóg eens te bekijken. Overigens kijk ik natuurlijk ook uit naar het weer écht naar het theater gaan!