D66 met 8 zetels de tweede partij van Utrecht

Beeld: Lars Beekman voor D66 Utrecht

Flyers, bierviltjes, appjes, advertenties op de socials en in alle bushokjes. Appels, gelukskoekjes, kopjes koffie en de campagnewinkel. Maar bovenal een ijzersterk, progressief verhaal. We hebben alles uit de kast gehaald om Utrechters ervan te overtuigen dat D66 dé partij is met de beste plannen voor ons mooie stadsie.

De Utrechtse kiezer heeft dat verhaal gehoord; 1 op de 6 vulde deze week het vakje rood bij een kandidaat op onze lijst. Daarmee is D66 wederom de tweede partij in Utrecht. En daar zijn we trots op.

Onze campagne

Dat was niet gelukt zonder de inzet van de wel honderd vrijwilligers die door weer en wind – online en op de straat – keihard campagne hebben gevoerd.

Of door de gulheid van onze donateurs, die met hun bijdrage het mogelijk hebben gemaakt dat nóg meer Utrechters onze boodschap konden lezen.

En natuurlijk door de tomeloze inzet van onze kandidaten, die in alle hoeken van de stad het gesprek zijn aangegaan met de inwoners van onze mooie stad.

Onze plannen

Lijsttrekker Maarten Koning: “We hebben de beste plannen voor Utrecht: op duurzaamheid, wonen, onderwijs en cultuur en horeca. Ook vielen we in de prijzen met ons programma. Volgens de Fietsersbond is ons verkiezingsprogramma hét meest fietsvriendelijke programma van alle partijen in Utrecht. En de ondernemers van Centrum Management Utrecht bestempelden ons verkiezingsprogramma als een van de beste voor ondernemers in onze stad.”

“Met deze plannen gaan we de komende jaren tegemoet. Het lijkt er ook op dat meer partijen meer moeten gaan samenwerken met de hele raad om een coalitie te kunnen voeren. D66 is een partij voor iedereen, wij blijven luisteren naar de mensen in onze stad. We feliciteren ook PvdA, CDA, VOLT, Bij1, EenUtrecht. En wat ben ik opgelucht dat Utrecht geen ruimte biedt aan de complottheorien, nepnieuws, racisme en seksisme van FvD.”

Nieuwe raadsleden

Namens D66 nemen na de verkiezingen acht raadsleden zitting in de gemeenteraad. Je vindt ze hieronder.