Laat je stem horen voor behoud Amelisweerd

Ben je net als D66 tegen verbreding van de A27 naar 2×7 rijstroken, dan is nu de tijd om je stem te laten horen bij de Tweede Kamer. Op maandag 8 april staat de verbreding van de A27 op de agenda van de Tweede Kamer. De vaste commissie voor Infrastructuur en Milieu vergadert dan over het onderzoek van de commissie Schoof dat vorige week gepresenteerd is.

Minister Schultz-Van Haegen wil graag dat de verbreding zo snel mogelijk doorgevoerd wordt, dit ten koste van een stuk natuurgebied bij Amelisweerd. Het onderzoek van de commissie Schoof laat echter zien dat er ook kritische kanttekeningen bij dit besluit te plaatsen zijn.

De PvdA is altijd tegen verbreding van de A27 geweest, maar dreigt nu onder druk van de VVD haar eigen verkiezingsbelofte te verbreken. De sleutel ligt dus in handen van de Tweede Kamerleden van de PvdA.

Actiegroep ‘Laat Lunetten Niet Stikken’ heeft daarom deze brief opgesteld. Onderteken, stuur op en laat horen dat ook jij tegen verbreding van de A27 bent!