D66 maakt stadsstrand Oog in Al mogelijk.

Donderdag heeft de gemeenteraad ingestemd met het bestemmingsplan voor het stadsstrand in Oog in Al. Hiermee is deze tijdelijke voorziening verzekerd van een definitieve inpassing in de wijk. D66 vindt het goed dat er nu duidelijkheid is over het stadsstrand.

Definitief

Het stadsstrand was in eerste instantie tijdelijk van aard, maar afgelopen jaar heeft de voltallige gemeenteraad opgeroepen om deze unieke voorziening definitief mogelijk te maken. Daarvoor moest een bestemmingsplan worden aangepast. D66-raadslid Bram Fokke legt uit: ‘We zijn blij dat het college naar de raad heeft geluisterd en het bestemmingsplan heeft aangepast. Al jaren is het stadsstrand een succes voor jong en oud.’

Stadsstrand

Omwonenden zijn niet allemaal enthousiast en benadrukken dat zij nu al regelmatig overlast ervaren van bijvoorbeeld de A2 en recreatieplas Strijkviertel. Fokke: ‘We willen graag iets aan deze zorgen doen, maar dat is niet waarover dit bestemmingsplan gaat. Het plan voor het stadsstrand heeft voldoende  waarborgen die ervoor zorgen dat hiervan geen overlast komt. Laten we nu vooral hopen op een mooie en lange zomer!’