D66 stelt vragen over horecaoverlast Nobeldwarsstraat.

D66 heeft samen met VVD, CDA, PvdA, GroenLinks en SP vragen gesteld over horecaoverlast op de Nobeldwarsstraat. Op verzoek van bewoners zijn de raadsleden langs geweest om uit eigen hand te vernemen welke problemen er spelen. Er wordt veel geluidsoverlast ervaren en de bewoners hebben het idee dat afspraken met horecaondernemers structureel niet nagekomen worden. Er is contact geweest met de wijkwethouder maar er is nog veel onduidelijk voor de bewoners.

“Als je in de binnenstad woont, is de kans groter dat er overlast is van kroegen of restaurants. D66 vindt niet dat je mag zeggen dat dat er bij hoort in de binnenstad. Ook daar moet het prettig leven zijn. Juist daarom is goed overleg tussen bewoners, horecaondernemers ontzettend belangrijk. Dat lijkt te ontbreken, vandaar onze vragen.”, aldus D66-raadslid Gerda Oskam.

De raadsleden willen onder andere weten of en hoe de (geluids)voorwaarden uit de vergunning worden gehandhaafd en hoeveel meldingen bij politie of wijkbureau zijn binnen gekomen. Ook willen ze van het college hoeveel boetes of bekeuringen de afgelopen tijd zijn uitgeschreven.
Lees HIER de schriftelijke vragen.