Regenboog Manifest Steenwijkerland ondertekend door D66

Het Regenboog Manifest Steenwijkerland is vol enthousiasme ondertekend door D66. Namens de partij was het aan burgerraadslid Thom de Vries om de ondertekening te verrichten.
“In Nederland moet je altijd en overal jezelf kunnen zijn. Er zijn door de jaren heen al mooie stappen gezet, maar nog niet alles is vanzelfsprekend dus we moeten ons hiervoor blijven inzetten.”

D66 steunt de inhoud van het manifest en blijft zich inzetten voor een samenleving waarbij iedereen zichzelf kan zijn. Dat doen we in onze gemeente Steenwijkerland én landelijk vanuit Den Haag.  Laat iedereen vrij, maar niemand vallen.

9 punten plan

Het Regenboog Manifest Steenwijkerland bevat handvatten voor het regenboogbeleid van de gemeente. Deze zijn verdeeld in negen verschillende punten die het gehele onderwerp in de samenleving raken. Discriminatie aanpakken, inclusieve werkomgeving en regelgeving zijn bijvoorbeeld drie overkoepelende thema’s. Maar ook hoe het verschillende leeftijden en doelgroepen raakt. Een veiligere leefomgeving voor onze ouderen, acceptatie op scholen verbeteren en ruimte om veilig te kunnen sporten. Het gehele manifest kun je hier teruglezen

Stichting Regenboog Steenwijkerland

Afgelopen jaar werd de Stichting Regenboog Steenwijkerland opgericht. Haar missie is om op te komen voor de belangen van de LHBTIQ+ gemeenschap. De stichting is het eerste jaar voortvarend van start gegaan. Er zijn al diverse activiteiten georganiseerd, waarvan de regenboogweek in Steenwijkerland de grootste was. Deze week werd ook veel op zichtbaarheid ingezet en men kon niet heen om de grote regenboog aan de Steenwijker Toren.

Beeld: D66