Emmy Elgersma in race voor titel ‘Beste Raadslid 2022’

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen gaan campagnebureau BKB, het Periklesinstituut, de Volkskrant, De Nieuws BV en talkshow M op zoek naar het beste raadslid 2022 van Nederland. Emmy Elgersma van D66 is genomineerd en maakt qua hoeveelheid stemmen kans op deze titel.

Redenen
van nominatie

Bij haar nominatie wordt ze geprezen vanwege haar tomeloze inzet als eenvrouwsfractie in de gemeenteraad. “Ze heeft in haar eentje de meeste schriftelijke vragen en moties ingediend om de gemeente te verbeteren. Dit varieerde van sociale onderwerpen, zoals de kwijtschelding van schulden voor inwoners; het realiseren van een unilocatie voor het voortgezet onderwijs; stappen zetten in de energietransitie; transparantie van het college; ruimte voor de fiets en opkomen voor de lokale ondernemers. Die tomeloze inzet werd niet altijd beloond in de raad, maar vanwege haar vurige pleidooien, scherpe en kritische blik én de energie om door te gaan verdient ze de titel als ‘Beste Raadslid van Nederland’.

Een portretfoto van Emmy Elgersma in een straat in Eesveen.

Emmy Elgersma - Lijsttrekker voor de verkiezingen in 2022. Beeld: D66

Stemmen kan tot
1 maart 10.00 uur

Tot 1 maart 10.00 uur kan er gestemd worden op Emmy Elgersma. Mocht de D66’er bij de 50 raadsleden met de meeste stemmen zitten, dan komt haar lot in handen van een professionele jury te liggen.

Column van André Lampe over Emmy Elgersma – 18 mei 2020 Beeld: Steenwijker Courant

Update 1 maart:
top 50 behaald!

Er is massaal gestemd op Emmy. Iedereen bedankt voor het stemmen! In totaal zijn er 334 stemmen uitgebracht en hierdoor is Emmy op plaats 14 terecht gekomen in de top 50. Het is nu aan de jury om te kijken welke 12 raadsleden in Nederland doorgaan naar de halve finale.