Schriftelijke vragen van D66 Steenwijkerland

Eerder hebben we al een artikel geschreven over wat D66 in de gemeenteraad allemaal doet. In dat artikel zijn we verder in gegaan op de verschillende instrumenten dat een raadslid kan inzetten om onderwerp uit te lichten. Nu gaan we verder in op de schriftelijke vragen van D66 Steenwijkerland.

Wat zijn
schriftelijke vragen?

In het vorige item schreven we het volgende hierover: ‘Soms verschijnen er nieuwsberichten die vragen oproepen of zijn de keuzes die het college maakt niet helemaal helder. Als raadslid kun je hierover schriftelijke vragen stellen om dit te verduidelijken.

Alle schriftelijke vragen zijn terug te lezen

Wij vinden het erg belangrijk dat de politiek transparant is over waar men zich mee bezighoudt en ook verantwoording hierover aflegt. Om die reden hebben wij al deze vragen inclusief de beantwoording van het college online gepubliceerd. Het antwoord van het college laat vaak rond de twee weken op zich wachten en dat publiceren we dan later erbij.

Alle publicaties online

Onder het kopje publicaties kun je alle vragen teruglezen. Hier staan naast de vragen ook onze moties, amendementen, verkiezingsprogramma’s en andere documenten. De website hebben we ingedeeld op verschillende thema’s. Per thema sommen we hieronder de huidige gestelde vragen op: