100% succes tijdens de begrotingsbehandelingen!

Al onze voorstellen zijn aangenomen tijdens de begrotingsbehandelingen van 2022. Een mooi resultaat!

Fair Practice Code

De wethouder neemt de Fair Practice Code mee als uitgangspunt voor het nog op te stellen cultuurbeleid en maakt er mogelijk ook geld voor vrij. Hierdoor garanderen we dat de Schouwse kunst- en cultuursector een gezonde sector is met aandacht voor duurzaamheid, diversiteit en solidariteit en waarin eerlijke beloningen beschikbaar zijn.

Spoedeisende hulppost Dirksland

De raad heeft zich unaniem uitgesproken voor het belang van het behouden van de spoedeisende hulppost in Dirksland. Het college zal zich hiervoor in gaan spannen. Het behoud van deze post is erg belangrijk, omdat inwoners van Schouwen-Duiveland anders afhankelijk zijn van Goes.

Behoud spoedeisende hulp in Dirksland cruciaal voor Schouwen-Duiveland | Schouwen-Duiveland | pzc.nl

Verruiming isolatiesubsidie

In 2023 komt de wethouder met een voorstel om de bestaande subsidieregeling voor het isoleren van huizen te verruimen en te versimpelen. De intentie is dat hierdoor inwoners gestimuleerd worden om hun huis te isoleren. Dat is goed voor het klimaat, maar ook voor de portemonnee. Wij hadden liever gezien dat ons concrete voorstel om de subsidiepot aan te vullen zodat ook woningen uit bouwjaar 1975-1984 in aanmerking zouden komen voor de isolatiesubsidie was aangenomen, maar daar was niet genoeg draagvlak voor. Vandaar dat we het voorstel hebben aangepast op een manier waarop deze wel op een meerderheid kon rekenen.

D66 als mede-indiener

Verder zijn voorstellen die wij mede hebben ingediend ook aangenomen! Zo gaat het college de mogelijkheden onderzoeken om stichtingen en verenigingen financieel tegemoet te komen voor de gestegen energieprijzen en wordt er onderzoek verricht naar de mogelijkheden om financieel bij te dragen aan het verduurzamen van maatschappelijk vastgoed (panden waar stichtingen en verenigingen gebruik van maken).

Al met al een geslaagde week dus! Op naar de volgende weken waar wij ons in blijven zetten voor onze prachtige gemeente. Volg ons ook op Instagram en op onze website!