Themabijeenkomst: Geannuleerd!

Vanwege de politieke drukte met name in Overbetuwe zo vlak voor het zomerreces, hebben we besloten onze themabijeenkomst uit te stellen. We laten nog weten naar welke datum deze bijeenkomst verzet wordt. Wil je een mail ontvangen van de nieuwe datum: laat het ons dan even weten.

We willen bouwen, meer infrastructuur, toerisme, duurzame energie, circulaire economie, perspectief voor natuur en landbouw, etc. Maar waar en hoe moet dat in Lingewaard en Overbetuwe? Dat is waar we het op deze themabijeenkomst over gaan hebben. Je bent van harte uitgenodigd.

Datum: ntb
Tijd: 20.00 uur, de zaal is open vanaf 19.30
Locatie: neb
Voor wie: Leden en niet-leden van D66
Entree: Gratis, het aantal plaatsen is beperkt

In het 1e deel van de avond komen onze sprekers aan het woord. Frank Jongbloed, projectleider Waterschap Rivierenland geeft in een inleiding stof tot nadenken over waterbeheer en -kwaliteit. Claudia Swart, expert gebiedsontwikkeling bespreekt de kansen in gebiedsontwikkeling door het verbinden van gebiedsthema’s zoals energietransitie, klimaatadaptatie, duurzame mobiliteit en circulaire economie. Stefan Tempelman, speerpuntcoördinator gebiedsprocessen geeft achtergrond over de strategische keuzes die in de Betuwe gemaakt moeten worden.

Deze informatie kun je inzetten bij het strategisch bordspel dat we in het 2e deel van de avond gaan spelen. In het Strategisch spel der toekomst word je uitgedaagd om keuzes te maken over de uitdagingen van de toekomst. Jij bent de architect van verandering, de beslisser over infrastructuur, duurzame energie en het evenwicht tussen natuur en landbouw. Maar pas op: elke zet heeft consequenties!

Na afloop is er gelegenheid om na te praten onder het genot van een drankje.