Raadpraat 29 – Overname Pinnenhof

Ook dit keer blikken we samen met u terug op de raadsvergadering. Deze raadpraat gaat over de vergadering van 16 maart 2021.

Overname Pinnenhof

Tijdens de raadsvergadering hebben we ingestemd met de overname van De Pinnenhof. Voor ons is dit echter niet dé oplossing, maar slechts één stap in een lang proces. We moeten werken aan een nieuw gemeenschapshuis in Nederweert. Het gebouw van De Pinnenhof is zwaar verouderd en de verenigingen die er gebruik van maken verdienen beter. Daarom zijn we blij dat wethouder Dieteren aangaf door te gaan met het proces om te komen tot nieuwbouw of grootschalige verbouw. Alleen een likje verf en zonnepanelen op het dak is wat ons betreft niet genoeg voor een toekomstbestendig gemeenschapshuis in Nederweert.

Vorige raadsvergadering hebben we ook ingestemd met renovatie en verduurzaming van De Reigershorst en de opknapbeurt bij Haaze-Hoof is begin vorig jaar afgerond. Mede op ons verzoek zei wethouder Dieteren toe in gesprek te gaan met het bestuur van De Pestoeërskoel over wat daar nodig is om er een toekomstbestendig gemeenschapshuis van te maken.

Bescherm
waardevolle bomen

Op de ‘Groene Kaart Nederweert’ staan de waardevolle, monumentale bomen van de gemeente. Denk hierbij aan oude bijzondere bomen, of een mooie laanstructuur langs een weg of kanaal. Deze bomen willen we behouden en kunnen niet zomaar gekapt worden. In 2009 is deze kaart voor de laatste keer aangepast. Het was dus hoog tijd voor een nieuwe actuele kaart. We zijn tevreden met de toevoeging van een aantal prachtige bomen aan de kaart. We hebben het college gevraagd om vaker te beoordelen of er nieuwe bomen op de kaart moeten komen. Dat doen we bij voorkeur elk jaar.

Denk mee en doe mee!

We vinden het altijd fijn als mensen ons willen steunen of mee willen denken. Opmerkingen, vragen of ideeën zijn altijd welkom, of word lid. Met uw steun kunnen wij een nog krachtiger geluid laten horen en Nederweert verder verbeteren.

Martin van Montfort & Kyll Bruijnaers
Raadsleden D66 Nederweert