Boek ‘Mama is minister-president’ aangeboden aan scholen

Gemeenteraadslid Kyll Bruijnaers is bij de basisscholen in de gemeente Nederweert op bezoek geweest. Hij heeft hier de scholen het boek ‘Mama is minister-president’ aangeboden namens de raadsfractie van D66 Nederweert. “Het is een leuk boek dat kinderen ook iets leert over politiek en democratie. Tussen de regels door wordt ook gespeeld met stereotype rolpatronen en laat het meisjes en jongens zien dat ook zij minister-president kunnen worden.” aldus Kyll Bruijnaers.

Afgelopen week zou de jaarlijkse Boekenweek plaatsvinden. Deze is echter verschoven naar de zomer als de (boek)winkels weer volledig open mogen. In plaats van de reguliere Boekenweek is het nu ‘een week vol boeken’ als soort voorwoord. De boeken zijn gekocht bij Bruna Nederweert. Raadslid Bruijnaers: “We roepen iedereen op om, indien mogelijk, bestellingen te plaatsen bij lokale ondernemers. Zij kunnen onze steun goed gebruiken.“

Raadslid Kyll Bruijnaers biedt een boek aan bij basisschool De Zonnehof in Leveroy Beeld: D66 Nederweert