D66 Lochem: twee zetels voor krachtig lokaal beleid

De kiezer heeft gesproken: de lokale partijen hebben gewonnen en D66 Lochem heeft zijn twee zetels in de raad weten te behouden.

Kiezers bedankt!

De kiezer heeft gesproken! Dank aan iedereen die op d66 Lochem heeft gestemd. Wij zijn ook alle inwoners van de 12 kernen van onze gemeente zeer dankbaar voor hun deelname aan de verkiezingen. Met een opkomstpercentage van 62,6% heeft Lochem het goed gedaan vergeleken met andere gemeenten, ook al is het percentage iets gedaald ten opzicht van 2018 (64,5%).

Burgemeester Sebastiaan van ‘t Erve maakt op de verkiezingsavond de einduitslag bekend Beeld: Jan Hovers

Lokaal is beloond!

Lokaal is beloond. Gemeentebelangen gaat maar liefst van 6 naar 8 zetels. De andere twee lokale partijen MML/Boerenburgerbeweging en de nieuwkomer LochemGroen! hebben allebei twee zetels bemachtigd. Daarmee loopt Lochem in de pas bij de landelijke trend dat meer kiezers bij gemeenteverkiezingen hun stem aan een lokale partij geven.

Krachtig lokaal beleid.

De twee zetels die D66 Lochem van de kiezers gekregen heeft stelt ons in staat om krachtig lokaal beleid te voeren. D66 Lochem gaat de komende weken in gesprek met de andere lokale partijen. We gaan bezien welke rol voor D66 Lochem is weggelegd. Het initiatief voor de vorming van een nieuw college ligt traditiegetrouw bij de grootste partij: Gemeentebelangen. Hoe dan ook, D66 gaat voor de kracht van lokaal beleid. We houden van vooruit boeren en deurdonderen! Waarbij wij het lokale met kracht verbinden aan grotere, mondiale uitdagingen. De wereld begint immers dicht bij huis.