In memoriam: Paul Wessels

Met droefheid delen wij het bericht dat op maandag 8 april jl., Paul Wessels oud-Statenlid namens D66, overleden is.

Paul, geboren en getogen Gennepenaar, heeft sinds 1969 een actieve rol gespeeld voor D66 in de lokale, regionale en landelijke politiek. Gedurende 25 jaar heeft hij zich met onvermoeibare toewijding ingezet voor D66 als raadslid in Gennep. Hij bekleedde de functie van wethouder in diezelfde gemeente van 1988 tot 1994 en was een gewaardeerd lid van Provinciale Staten van 1999 tot 2011. Ook heeft hij een half jaar lang zijn stem laten horen in de Tweede Kamer.

Als politicus stond Paul altijd klaar voor de inwoners; hij wilde een verschil maken in mensenlevens. ‘Beschermen’ was de rode draad in zijn politieke werk, of het nu ging om onze unieke flora en fauna, gemeentelijk erfgoed, of om kwetsbare jongeren en mensen die het moeilijk hadden.

Ook na zijn afscheid als Statenlid bleef Paul betrokken bij de Provinciale politiek en onze fractie. Hij stond ons bij met inhoudelijke bespiegelingen maar vooral als mens. We gaan zijn inhoudelijke scherpte, luchtige adviezen en vooral warmte en hartelijkheid ontzettend missen. Zijn nalatenschap zal voortleven in onze harten en ons werk. Wij wensen zijn familie, vrienden en allen die Paul gekend hebben veel kracht toe in deze moeilijke tijd.