Leon Vaessen

Leon Vaessen - Beeld: Jonathan Vos Photography

Leon Vaessen is Statenlid. Kijk voor de onderwerpen waarop hij woordvoerder is in het overzicht met de portefeuilleverdeling.

• 45 jaar
  • Sittard

Tijdens de verkiezingscampagne zei Leon het volgende: “Ik wil me niet alleen verwonderen over wat er in mijn omgeving door ‘de politiek’ wordt besproken en besloten, ik wil meepraten en bijdragen aan een regio waar ik graag wil wonen.”

Leon is al sinds 2015 actief binnen de Provinciale Staten, waar hij naast huidig Statenlid ook lijsttrekker en fractievoorzitter is geweest.

Hij is trots op hoe D66 Limburg in die periode heeft gewerkt aan gelijke kansen voor alle Limburgers door steeds de samenwerking te zoeken met het Limburgse onderwijsveld, door te investeren in de sociale agenda, door te staan voor een goed en nabij aanbod van cultuur voor alle Limburgers en door Limburgers goed met elkaar en de naaste buren in de Euregio te verbinden.

Naast zijn inzet in de politiek is Leon werkzaam als beleidsmedewerker bij de gemeente Beekdaelen, geniet hij graag van alle bourgondische geneugten van de Limburgse cultuur, natuur, historie en steden en zou hij het ook nog wel zien zitten om ooit een orkest te dirigeren.

Leon is een bevlogen kandidaat met kennis, ervaring én enthousiasme.

Dat iedereen kan meedoen, van jongs af aan. Waar je ook vandaan komt. Zodat iedereen die dat graag wil hier een mooie toekomst voor zichzelf kan vormen.

De blik van de Limburgse politiek op wereld. In wat voor Limburg willen we wonen? Telt iedereen mee? Werken we aan een gezonde leefomgeving en dragen we onze steen bij in het remmen van de klimaatverandering? Hoe staan we in de wereld om ons heen? Hoe blijven we verbonden met andere culturen en landen?