Marc Vervuurt

Marc Vervuurt - Beeld: Jonathan Vos Photography

“Foute dingen niet meer doen, en nieuwe dingen goed doen; daar sta ik voor.”

• 30 jaar
  • Venlo

Marc mist een jong, progressief geluid in eigenlijk elke laag van de politiek. Hij vindt dat die stem van de jonge generatie ook gehoord moet worden.

Die stem laat Marc al sinds 2018 horen als bestuurslid en burgercommissielid in Limburg én gemeenteraadslid voor Venlo. Marc geloof in een Limburg dat een poort naar Europa kan zijn. In transport, in vervoer, in werk en onderwijs en in handel. In die sectoren ziet hij kansen voor samenwerking in internationaal verband waar alle betrokken partijen van kunnen profiteren.

Hij voelt een grote verantwoordelijkheid om niet te lang stil te staan bij het verleden maar met een positieve instelling te kijken naar de toekomst. Hij zet zich met name in om de Limburgse natuur beter en stabieler te maken, zodat ook de volgende generaties van een diverse en gezonde omgeving kunnen genieten.

Onze natuur en het klimaat. Het is essentieel dat we minder stikstof uitstoten, zodat onze natuur zich kan herstellen en onze lucht schoner wordt.

Limburg met haar natuur, landschap, taal en cultuur als grootste pareltje van Nederland behouden.