Marlou Jenneskens nieuwe lijsttrekker D66 Limburg

Huidig fractievoorzitter Marlou Jenneskens is door de leden van D66 Limburg gekozen als nieuwe lijsttrekker. De 30-jarige Jenneskens is opgegroeid in Meerlo en nu woonachtig in Maastricht. Naast haar rol in het Limburgs Parlement werkt ze aan het vergroten van kansengelijkheid in het onderwijs voor de Gelijke Kansen Alliantie van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Marlou Jenneskens is blij met het vertrouwen van de leden en wil blijven werken aan haar allermooiste provincie van Nederland: “De overstromingen van afgelopen jaar hebben laten zien hoe het water ons letterlijk aan de lippen staat. Ons klimaat vraagt om actie. De kansen van onze kinderen en jongeren staan onder druk. Het herstel van onze natuu een gezonde toekomst voor boeren en de omschakeling naar kringlooplandbouw vraagt onze absolute inzet. We mogen de toekomst van onze provincie niet langer lenen van de volgende generatie Limburgers. Dit is het moment om het niet een beetje minder slecht maar samen écht beter te gaan doen. Dat is waar ik voor sta en voor ga. En daarmee ga ik met volle overtuiging de verkiezingen in als aanvoerder van team D66 Limburg!”

Voorzitter Martin van Montfort is hoopvol voor een goede verkiezingsuitslag. “Marlou heeft de afgelopen jaren een positief en constructief geluid laten horen in het Limburgs Parlement. Daarnaast heeft ze binnen de partij veel nieuw talent aangetrokken en opgeleid. Met de goede uitslagen bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen Limburg verwacht ik een goed resultaat bij de Provinciale Statenverkiezingen volgend jaar.”

Overige kandidaten

Begin augustus opent de kandidaatstelling voor andere kandidaten op de lijst. Eind van het jaar verwacht de partij de volledige lijst te kunnen presteren met een diverse groep kandidaten uit alle hoeken van de provincie.